کلینیک درد پا,درمان تخصصی پا,دردهای پا

کلینیک های فوق تخصصی درد در مراکز پاپزشکی دکتر فووت، مراکز درمانی هستند که جهت درمان انواع دردهای حاد و مزمن مفصلی، ماسکلواسکلتال، سرطانی و سایر دردهای مزمن بنیانگذاری شده‌اند. در کلینیک‌های درد پزشک فوق تخصص درد به کمک متخصصین پزشکی ورزشی، طب فیزیکی و توانبخشی تلاش می‌کنند درد بیمار را درمان کنند یا به اندازه‌ای کاهش دهند که بیمار هر چه بیشتر به توانایی پیشین خود بازگردد و شرایط زندگی به گونه مطلوبتر برای بیمار فراهم گردد.

در این کلینیک،  نخست پزشک فوق تخصص درد، با انجام ارزیابی و معاینه دقیق، علت درد بیمار را شناسایی می‌نماید و سپس تلاش می‌کند با ترکیبی از درمان‌های دارویی، درد بیمار را کاهش دهد و درصورت نیاز با تغییر میزان و نوع داروی مصرفی نتیجه بهتری ایجاد نماید.

در صورت نرسیدن به نتیجه مناسب، گام بعدی درمانهای مداخله‌ای (Interventional) هستند. این درمانها در اتاق عمل استریل و با راهنمایی فلوروسکوپی و پرتونگاری انجام می‌شوند تا دقت و ایمنی افزایش یابد.

پس از کنترل کامل یا نسبی درد، بیمار به همکاران پزشکی ورزشی یا طب فیزیکی و توانبخشی معرفی می‌گردد تا با دریافت نسخه‌های ورزشی ویژه و مناسب خود فرد، و انجام حرکات درمانی تحت نظر فیزیوتراپیست توانایی‌های بدنی اش را بازگردانده و بهبود بخشد.

در مرحله بعد نیز گاها ارجاع بیمار به همکاران متخصص روانپزشک یا روانشناس بالینی صورت خواهد گرفت، که بیمار را ویزیت نموده، و در صورت نیاز، اقدامات یا درمانهای لازم برای بهبود وضعیت روحی-روانی بیمار را تجویز می‌کنند. 

به عبارتی می توان گفت مجموعه اقداماتی که در این کلینیک انجام می گیرد، مبتنی بر تشخیص ، کنترل و درمان سندرم های درد حاد و مزمن ، کمردردها ، دردهای سر و گردن ، درد اندام ها (ناشی از دیابت ، قطع عضو ، ... ) ،دردهای بیماران سرطانی و دردهای قفسه سینه و شکم می باشد .

از اهداف کلینیک درد، رسیدن به بهبودی و بازگرداندن بیمار به کار و فعالیت عادی خود، با حفظ حداکثر عملکرد و حداقل میزان درد می باشد . اجتناب از بازگشت آسیب ، حفظ نتایج درمان و جلوگیری از وابسته شدن بیمار به دارو و اقدامات درمانی نیز از مشخصه های این کلینیک است .

نتایج تحقیقات انجام شده در آمریکا نشان داده است هزینه ای که بیمه ها، برای جبران ساعات کاری از دست رفته بیمارانی که به علت دردهای مزمن کار خود را از دست داده اند، پرداخت می کنند، بسیار کمتر از هزینه های درمانی این بیماران است.

تماس با ما

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree